lørdag 25. juni 2011

Huset i byen!

Først vil jeg bare takke dere for alle fine ord i forrige innlegg.
Dere er bare gode:)

I dag har jeg vært flinkere en flinkest.
Jeg har malt terrassen, malt gangen til Lotta, malt utegruppa og malt et prinsessespeil .
Jeg fant nemlig den fineste gammelrosa fargen i verden i dag. Den malte jeg i ganga hennes og på speilramma. Speilet ble dessverre knust. Noen som vet om det er lett og få tak i nytt speil som jeg kan ha i den ferdig malte ramma  .Den ble bare rå - lekker.Typisk at det skulle skje med akkurat dette speilet.. Hadde planer om å ha ei hylle under, slik at det ble et slags "sminkebord" til Lotta )
Håper jeg får fikset det.

Chris og svigerfar har satt sammen dukkestuen i dag. Det blir så gøøøy. Skal ha den duse rosa fargen inni den også.Kan ikke vente med å sette på plass bord og stoler i dukkestuen...Vet akkurat hvordan jeg skal ha det.

Meg og Chris sov i huset vårt (jeg sier vårt, men det er selvsagt hans)  i posebyen i natt.
Vi var i bursdag og hadde sovende barnevakt hjemme.
Leieboerene er nettopp flyttet ut, og det kommer ikke nye før etter sommeren.
Savnet nesten byen et snev i dag når jeg våknet på den koselige plassen.
Har jo mange gode minner fra dette stedet. Men jeg trives jo så godt her også.
Kan på en måte ikke bo to steder...
Litt bilder fra huset i byen.

Er jo bare så koselig i posebyen. Svigermor, svigerinne og svigerfar bor også på hver sin kant i posebyen.

Litt bilder fra huset:
Vi bor i den første blå døren .Ikke rart jeg koste meg de årene jeg bodde her.Er to min å labbe til Kristiansand sentrum.
Noen som har vært i posebyen?
(mener de som ikke er fra kr.sand:)

Men må si det var farlig for lommeboken min alle årene jeg bodde her , midt i byen.

Blomster i by-hagen vår.


Utsikt fra kjøkkenvinduet.

Dette bildet er fra da vi bodde i byen. Her er gangen rett mot en nydelig bakgård.

P.S I MORRA KOMMER EN NY GIVEAWAY HER PÅ BLOGGEN!

10 kommentarer:

  1. Så effektiv du har vært idag.:) Synd at speilet ble knust. Jeg vet dessverre ikke om det er vanskelig å få tak i nytt speil til rammen din, men håper du får ordnet det.

    Jeg har vært i Kristiansand en gang, det var i fjor sommer, og jeg synes det var helt nydelig der! Så dit skal jeg definitivt tilbake.:)

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Skal si du har jobbet idag,, og jeg som "bare" har malt ett gjerde..
    Synd med speilen.. hør med ett Glassmagasinet På Lund.. tenker de kan hjelpe deg
    Skjønner godt at du savner byen litt..

    SvarSlett
  3. Hei Nina;)
    Aller først, så trist og lese om mammaen din, skjønner godt at denne dagen ikke er noe god for deg ♥
    Men kos at du fikk gått ut og shoppet litt, flotte saker fra Home&Cottage!!!
    Elsker det lille bordet;)

    Så utrolig flott hus i byen dere har, herligheten, jeg elsker slik Sørlandsidyll ♥
    Skjønner godt at det ble dyrt for lommeboken og bo midt i byen, hihi;))

    Dæven, så effektiv du er på malefronten da;)
    Gleder meg til og se den herlige fargen;)

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Skjønner ikke at du har fått malt alt det derre på en dag. Du må jo være som en virvelvind,du.

    Ha en fin søndag

    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for besøket inne hos meg:) Følger deg videre...og tar en titt på resten av bloggen:)


    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Så koselig det ser ut der. Liker sånne små hus tett i tett, der man kan rusle og kose seg. Litt som Bakklandet her i Trondheim, men alle steder har sin unike sjarm så det kan ikke sammenlignes:) Du har vært effektiv! Her skal jeg også i gang med maling og gleder meg til å se resultatet. Moro med Give Away, skal følge med i morgen.
    Nora

    SvarSlett
  7. Så utrolig herlig det så ut :D Jeg bor midt i byen selv, og ja det er farlig for lommeboka :D Det blir fort noen turer, skulle vel helst ha bodd langt ute i skauen :D Ha en fin dag! klem gamletingretten :)

    SvarSlett
  8. Hei! Artig at du vil følge bloggen min :-) Legger meg som følger hos deg også. Fin blogg og koselig plass du bor på :-)
    Klem Line

    SvarSlett
  9. Hei Nina! Har en liten pause i all husmalinga her nå, så tittet innom bloggen din! Ser veldig lovende dette! Så setter meg opp som følger av deg, og kjempekoselig at du ville følge meg!:) Så supereffektiv du har vært da! Vi fikk spesialkuttet speil til badet vårt hos en glassmester i begynnelsen av Fruktveien på Hånes. Var ikke så dyrt. Tror vi betalte ca. 600 kr for 90x90.
    Klem

    SvarSlett
  10. Så flink du har vært:) Effektiv:)
    Så nydelig ut der,men skjønner at det kan gå utover lommeboka å bo i byen.. Jeg har vært "posebyen" noen ganger,og det er jo sååå fint der:)
    Kjedelig med det knuste speilet,håper du får tak i ett nytt..
    Klem

    SvarSlett

Tuuusen takk for kommentar,setter stor pris på dine ord!

Tuuusen takk for kommentar,setter stor pris på dine ord!