lørdag 4. juni 2011

En liten pause fra godværet!

Trodde aldri jeg skulle si det, men nå måtte jeg faktisk trekke inn litt i  huset. Det er så utrolig varm her på sørlandet i dag..Men deilig er det. Ser Lotta begynner å bli brent på armene, så var på tide med en sval liten pause inne i huset. I dag morges  var vi ute i hagen før fuglene våknet, så vi har virkelig fått valuta av syden-været.

Meg , Sebastian og Lotta har hatt oss en koselig tur på stien like ved huset vårt. Der finnes det alle typer blomster som gror fritt i naturen.

Vi kom hjem med en stor bukett som dere kan se under. Vet ikke om dette ligger under kategorien blomster eller ugress, men fint ble det faktisk.

Dette er koselig, gratis og fint!!!




Jeg får nok aldri nok blomster.
Det er de siste årene jeg virkelig har begynt å bry meg skikkelig om dette. Jeg er ABSOLUTT ikke utlært innen dette, men tenker at en får mer og mer erfaring av hagestell som årene går.
For flere år tilbake siden hadde jeg lørdags og helgejobber i en koselig blomsterbutikk i Søgne. Jeg har også en far som er lektor i jordbrukslære..så litt i blodet ligger det vel:)
Men som sakt...erfaring gjør mester!

Nå står grilling og besøk av gode venner med barn for tur.

Ha en nydelig dag!

Klem Nina!

7 kommentarer:

  1. Ja, hundekjeks er kjempefint selv om det er "ugress"! Her er det også varmt i dag og jeg har også måtte trekke inn i huset... Ha en strålende helg videre!

    SvarSlett
  2. Nå måtte jeg trekke inn litt og gitt;))
    Her er det bare så herlig... ungene har vært og bada med venner i tjernet rett bortenfor oss, vi har grillet og nå står jordbær med fløte på planen;))
    Det er GODT med sommer!!
    Flott bukett dere har plukket ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Ja, man trenger en pause fra varmen. Her er det varmt inne også, så alle vinduer har stått på vid gap.
    Nydelig bukett, den minner meg litt om buketten i melkespannet på lettmelka:)
    Jeg er også i læringsfasen når det gjelder hagen og har bestemt meg for at jeg virkelig skal få en flott hage. Leser og prøver å tilegne mest mulig kunnskap.
    Ha en fortsatt flott helg:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Fantastisk bukett!
    Blomster er en viktig trivseslfaktor for meg, må bare ha noen friske blomster på stuebordet hver helg:)
    Nå kan de jo igrunnen plukkes i hagen, men kom hjem med en bukett peoner i dag...
    Er jo bare noen fantastiske sommerdager på Sørlandet! NYTE!

    Ha en fin sommerkveld!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  5. Så fine blomster, jeg tenker så lenge de ser fin ut med eller uten farve, så gjør det ikke noe em det er ugress i hus.. Er også godt å trekke seg unna sol når man har hatt den en stund ;) Stor klem

    SvarSlett
  6. Kjempe fine blomster..Jeg synes de er fine jeg,ugress eller ikke:)
    Ha en nydelig søndag:)
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei hei,så koselige bilder.Likte så godt det skjønne hvite serveringsbordet:)Jeg for heller ikke nok blomster,må pynte med det overalt:)

    Klem Jeanette

    SvarSlett

Tuuusen takk for kommentar,setter stor pris på dine ord!

Tuuusen takk for kommentar,setter stor pris på dine ord!