tirsdag 6. november 2012

Hvem skulle trodd dette om MEG?

Hvem i all verden skulle tro det kom matoppskrifter på Ninasskatter?
Nei hvem skulle tro det, når jeg ikke trodde det selv engang.
Men vet dere hva?Selveste Hellstrøm har inspirert meg så mye fra TV titting at nesten alt jeg lager fortiden er fra bunnen av.Jeg elsker det:)
Jeg har aldri møtt mannen, bare sett han fra ruten på tv.Men han har inspirert meg veldig mye.Jeg skikkelig har sans for den mannen.
Etter jeg fikk Kitchen aiden,ble det iallfall gøy å lage mat.Nå går det ikke en eneste dag uten at maskinen sviver hjemme hos oss.


Ninas hjemmelagde fine rundstykker.Disse var knallgode:) PS,jeg er ny-begynner.

 
OPPSKRIFT:
 
Dette trenger du:
Ingredienser:
                         
50 g  gjør                                             

6 dl  melk

125 g  smør

1   egg                                             

1 ts  salt

4 ss  sukker

1 kg  fint hvetemel

egg til pensling                                                      
Framgangsmåte                  
Smelt smøret og avkjøl. Lunk melken.
Ha egg i bakebollen og tilsett melk, smør, sukker og salt.
Smuldre ned gjæren og rør den ut.
Tilsett melet i flere omganger. Arbeid til jevn masse.                      
Dekk bollen med plast og la den hvile på lunt sted til deigen er hevet til dobbel høyde.
 
Ha deigen på melet bakebord og slå den ned.
Del den i to og rull like lange pølser. Del hver pølse i like emner som hver rulles ut til runde boller.
Sett dem på bakepapir på plate og la dem heve under klede ca. 20 minutter.
 
Pensle med sammenpisket egg.
Stek rundstykkene ved 225 grader 10-12 minutter eller til de er gylne oppå.
Avkjøl på rist.
 

VOLA-KNALLGODE RUNDSTYKKER-ENKELT:)
 
Meg og Lotta har også vært på Living i dag,disse deilige lyseblå putene ble med hjem i posen.
Kun 150 for 4.stk..billig:)




Mine nye puter plassert i slagbenken:)

Håper dere har hatt en fin dag så langt?
Lotta er mye bedre i formen, tusen takk for gode tips i forrige innlegg.

10 kommentarer:

  1. Rundstykkene så veldig gode ut. Og veldig pene :)
    Hellstrøm har inspirert meg også flere ganger, flink er han, selv om mange har andre ting å si om han :)
    Fine puter, og fin pris!
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. Dem så knallgode ut;)
    Takk for oppskriften søte deg:))
    Utrolig fine puter du har fått kjøpt deg også;)
    Klem

    SvarSlett
  3. åååh yummy de ser jo kjempegode ut :)
    hellstrøm er absolutt verdt å merke seg. får mangen fine tips der, og maten blir så mye bedre og sunnere om det lages fra bunnen :)

    SvarSlett
  4. Så kjekt at du deler, disse skal jeg prøve :)

    Godt snuppa er bedre, så kjedelig med sykdom.
    Ønsker deg en fin kveld, her får jeg to venninner på besøk, vi skal spise ost og kjeks.

    Klemklem

    SvarSlett
  5. Er så herlig når vi kan overraske oss sjøl - hi,hi...
    De rundstykkene ser jo skikkelig gode ut, kanskje jeg også må overraske meg sjøl en dag :)

    Og for ett knallkjøp på puter - passer jo perfekt i benken din.

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  6. hi hi, noen ganger kan man bli veldig overrasket over seg selv ja, inni deg bor nok en pure norsk matmor, he he. ninas mat og strikke blogg? hadde det vært noe?
    he he.
    Kjempe fine puter da, lyseblått hos deg, er bare nydelig.
    god tirsdag te deg.
    Mvh karianne

    SvarSlett
  7. Så flink du er da som baker og! :) Nyter puter er alltid digg, veldig fine! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  8. Hihi så flinke du er,det såg jo så godt ut:)her ein dag stod eg på butikken og vurderte kva eg skulle ha til middag og så såg eg på fersigpizzaene men så kom Hellstrøm opp i tankene mine så då blei det fisk,hehe klarte bare ikkje å kjøpe pizza:)
    Så nydelige puter,herlige farge:)
    Ein fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. Mmm... De så supergode ut! Flinka!
    Jeg var i New York med hun som lager Hellstøm programmene :-)
    Vi fikk melding av han hvor han anbefalte resturanger i New York som vi burde prøve !!
    Litt stas for oss som ikke jobber med kjendiser til daglig ;-)
    Synes å han er veldig inspirerende!
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  10. Så flink du er Nina, disse så supergode ut! Jeg ELSKER gjærbakst og det er også det jeg er best til å bake. Kaker er jeg verken glad i å spise eller bake. Jeg deler din fasinasjon av Hellstrøm. Han er superflink på kjøkkenet og har en utrolig kul stil, jeg tror jeg har sett de fleste programmene hans - hi, hi ;-) Har sett han etpar ganger på huset, men aldri pratet med han :-)

    Ha en fin dag, så deilig at snuppa er bedre :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett

Tuuusen takk for kommentar,setter stor pris på dine ord!

Tuuusen takk for kommentar,setter stor pris på dine ord!